Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου.1971-2021. Μισός αιώνας θέατρο, Ένας κόσμος ολόκληρος

126 __ 127 Οι αναβολές και οι ανακατατάξεις λόγω πανδημίας απέτρεψαν την άνοιξη του 2020 μια ιστορική επιστροφή. Η Πατρίτσια Πετ- τεμερίδου είναι σήμερα μια καταξιωμένη ηθοποιός που έγραψε τη δική της πολυκύμαντη ιστορία στο σανίδι. Η επιστροφή της στο δυναμικό του κρατικού θεάτρου ύστερα από τριάντα εννέα ολόκληρα χρόνια με την Πρόσοψη θα ήταν μια εντυπωσιακή εξέλιξη, η οποία όμως δεν ευοδώθηκε. Ήταν στην πρώτη ομάδα που στελέχωσε τον Οργανισμό, με δείγματα γραφής σε πρόδρομους σχηματισμούς, αλλά και με εμπειρία από θιάσους στην Ελλάδα, όταν αποφοίτησε από τη Σχολή Κωστή Μιχαηλίδη και Μαίρης Αρώνη. Προσλήφθηκε στον ΘΟΚ ως Πατρίτσια Τύμβιου, όντας παντρεμένη με τον επίσης πρωτεργάτη Κώστα Τύμβιο. Στον Αγαμέμνονα του Χατζίσκου μοιράστηκε τον ρόλο της Κασσάνδρας με τη Μόνικα Βασιλείου, ενώ έπαιξε και στον Ποπολάρο. Την πρωταγωνιστική της στόφα επιβεβαίωσε όταν ο Σωκράτης Καραντινός την επέλεξε για τον ρόλο της παλαμικής Τρισεύγενης, που εγκαινίασε τη δική του σύντομη μα καθοριστική εποχή. Η Τρισεύγενη περιόδευσε σε Αλεξάνδρεια και Κάιρο, σηματοδοτώντας την πρώτη εκτός Κύπρου εμφάνιση του ΘΟΚ. Ως Πεττεμε- ρίδου πια, υποδύθηκε και την κατά Ζαν Ανούιγ Αντιγόνη το 1975. Ανάμεσα στους σαράντα και πλέον ρόλους που τίμησε σε δέκα χρόνια, ξεχωρίζουν η (κυριολεκτικά) Πρωταγωνίστρια στο Έξη πρόσωπα ζητούν συγγραφέα, η Μάσα στον Γλάρο, η Στέλα Κοβάλ - σκι στο Λεωφορείον ο Πόθος, η Αθηνά στον Αίαντα, ενώ ήταν και μία από τις Ικέτιδες. Ο Haus την καλόβλεπε και για τον ρόλο της Γκρούσια στον Καυκασιανό κύκλο με την κιμωλία, αλλά τελικά συμμετείχε ως Λουδοβίκα και Μάρω. Τελευταίος της ρόλος το 1981 ήταν της Μάρτε ντε Μπράνκοβις στο Φρουρά στον Ρήνο της Λί- λιαν Χέλμαν. (ΓΣ) 3.32 ΠΑΤΡΙΤΣΙΑ ΠΕΤΤΕΜΕΡΙΔΟΥ (1942–)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==